سوژه‌های پیشنهادی برای انتشار خبر یا بیانیه مطبوعاتی از سوی کسب‌وکارها

به نظر من سوژه یکی از عناصر مهم در روابط عمومی و رسانه است. روابط عمومی در یک کسب‌وکار نیاز به سوژه‌های مهمی دارد که بتواند درباره آنها خبرسازی کند. یا بتواند با ظرافت‌ و دقت، داستان کسب‌وکار را به موضوعات و سوژه‌های داغ روز گره بزند.

بارها برای خود من پیش آمده که موضوعات و سوژه‌هایی را در قالب خبر و بیانیه مطبوعاتی برای دوستان خبرنگار و رسانه‌ ارسال کرده‌ام، اما از دید دوستان من و نوع مخاطب رسانه‌شان، این موضوعات و سوژه‌ها ارزش خبری درست و استانداردی نداشتند و مورد پذیرش قرار نگرفتند.

در این یادداشت لیستی از سوژه‌ها را آورده‌ام که ممکن است برای نوشتن خبر از کسب‌وکارتان به شما کمک‌کننده باشد و منجر به ایده‌های خامی که پتانسیل پخته شدن و عملیاتی شدن را دارند، شود.

قبل از این لیست پیشنهادی نیز می‌خواهم یادآور شوم که اگر در تیم استارتاپی‌ یا شرکت‌تان فرد متخصص روابط عمومی ندارید، خودتان را از این فرصت بی‌بهره نکنید. تهیه و انتشار خبر یا بیانیه مطبوعاتی در رسانه‌های کار پچییده‌ای نیست. کافیست با رسانه‌ها و خبرنگارهای عزیز ارتباط‌سازی انجام دهید و سوژه‌ها و خبرهای خودتان را برای آنها ارسال کنید. اما حق انتخاب برای کار کردن سوژه و خبر همواره سمت رسانه و خبرنگار است. برای اینکه شانس این انتخاب افزایش پیدا کند، به این فکر کنید که آیا این سوژه و خبر می‌تواند در آن زمان و متناسب با مخاطبان آن رسانه، جذاب باشد یا نه؟

خوشحال می‌شوم اگر سوژه‌های پیشنهادی‌ای غیر از این لیست می‌دانید، حتما در بخش نظرات بنویسید تا با پیشنهادهای شما این مطلب کامل‌تر و ارزشمندتر شود.

۱. معرفی راه‌اندازی یک استارتاپ

۲. معرفی محصول یا سرویس جدید

۳. معرفی و خبر جشن گرفتن یک دستاورد مهم

۴. اعلام تغییرات ساختاری و مدیریتی سازمان

۵. انتشار مقالات و تالیفات ارزشمند

۶. افتتاح شعبه یا دفتر جدید

۷. دریافت جوایز مهم

۸. حضور و مشارکت در طرح‌های خیرخواهانه

۹. اعلام نظر و دیدگاه درباره مسائل داغ روز و مرتبط با فعالیت‌های کسب‌وکار

۱۰. اعلام همکاری‌های مشترک و امضا تفاهم‌نامه‌های همکاری با دیگر سازمان‌ها

۱۱. خبر ریبرندینگ

۱۲. دعوت از رسانه برای معرفی و تهیه گزارش از شرکت

۱۳. صدور بیانیه و اعلام موضع درباره موضوعات داغ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی

۱۴. تهیه و انتشار گزارش‌های رایگان و ارزشمند

۱۵. خبر چرخش کسب‌وکار و خدمات آن از مدل فعلی به مدل جدید

۱۶. اعلام دستاوردهای فردی از نیروهای انسانی درون سازمان

۱۷. اعلام اسپانسری رویدادها

۱۸. بیانیه‌های مطبوعاتی درباره مسیر آینده پیش‌رو و چشم‌انداز کسب‌وکار

۱۹. اعلام فعالیت‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی سازمان

۲۰. …

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *